Maastricht

Maastricht
©A.M. Valleau

Maastricht en de (stereo-) fotografie

Terug in Maastricht, ga ik onvermoeid verder met het fotograferen van de stad met mijn gaatjescamera/ pinhole camera. Zodra ik zover ben, zal ik mijn derde fotoboek publiceren met de titel "Stadsliefde". De titel is afkomstig van het boek van Adriaan van Dis waarin hij schrijft over zijn grote liefde de stad Parijs.

Stereofotografie
Sinds afgelopen zomer ben ik in de ban geraakt van stereofotografie.
Het effect wat je ervaart als je een stereofoto bekijkt is geweldig! (zie hiervoor bijv. Wikipedia) Met twee 2D foto's een 3D effect bereiken, is ongekend.
En zo, ga ik nu naast de pinhole fotografie mij verdiepen in de stereofotografie en ook weer zal de stad Maastricht het hoofdthema zijn. Eens zien waar ik uitkom en of het allemaal lukt.

Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten