Maastricht

Maastricht
©A.M. Valleau

Presentatie gaatjescamera in Nederlands Fotomuseum


Vrijdag ben ik op uitnodiging van Schüco Nederland naar Rotterdam afgereisd.
Daar mocht ik in het Nederlands Fotomuseum een presentatie te geven over mijn fotografiewerk genomen met mijn zelfgebouwde gaatjescamera van de steden Maastricht en Bordeaux.

De presentatie was opgebouwd uit drie delen: de specifieke eigenschappen van de foto's werden belicht, de bouw en het gebruik van de camera.

Het select groepje dat uitgenodigd was kreeg eerst een rondleiding in het fotomuseum, de tentoonstelling '175 jaar fotografie in Rotterdam' werd belicht.

Vóór de lezing architectuurfotografie, kwam mijn verhaal aan bod. De interactie tijdens de presentatie was stimulerend.

De lezing architectuurfotografie belichtte allerlei kanten van dit vak. Hierdoor werden wij aan het denken gezet voor de workshop.

In de workshop fotografie kregen we de opdracht 'Less is more' mee. Ieder van ons kwam terug met beelden die een eigen interpretatie gaven aan de opdracht. Dat gaf een bijzonder resultaat dat becommentariëerd werd.

Na al deze indrukken en belevenissen hebben we de dag afgesloten met een hapje en een drankje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten