Maastricht

Maastricht
©A.M. Valleau

Opening tentoonstelling “Verval datum” van fotografe Wanna Renata

Het was een stralende dag, een zondag middag om precies te zijn. 
In het Centre Céramique in Maastricht ging een tentoonstelling open. 
Niet zomaar een tentoonstelling maar een tentoonstelling met diepgang die de mensen raken en waardoor discussies ontstaan. 




















De foto’s lieten in al hun pracht mensen zien die nog dagelijks deelnemen aan het werkleven terwijl ze volgens onze normen die we met ons allen opgesteld hebben pensioengerechtigde zijn. Bij de opening werden enkele geportretteerden geïnterviewd. Interessante discussies ontstonden over het wel of niet met pensioen moeten gaan als je de pensioengerechtigde leeftijd hebt gehaald.
De geïnterviewden vertelden dat ze een bepaalde drive/ passie hebben en dat werk geen vervelend iets is maar je dagelijks zijn. Het hoort er gewoon bij en haal het niet bij die mensen vandaan want dan stikken ze.





















Zelf ben ik ook gepassioneerd aan het werk en bij het zien en horen van deze verhalen, werd ik geraakt en ging ik bij mezelf te raden hoe ik in het leven sta, ook ten aanzien van mijn werk.

Behorende bij de tentoonstelling heeft Centre Céramique onder andere discussies op het programma staan. Ik ben erg benieuwd naar.

Tot ziens!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten